Energy Savings and Efficiency at Secondary School Buildings. (ElhZA+ENEDI PROYECT)
DOI:
https://doi.org/10.20868/abe.2021.2.4721Palabras clave:
University and secondary school student agents, energy efficiency in buildings, STEM education, girls in technical educationResumen
Abstract
This work describes the project submitted to the University-Society-Business 2021 call for proposals whose aim is to integrate the knowledge and university practices in the field of energy in buildings into secondary school students. The aim is to define the energy strategies to be implemented to strengthen the relationship between secondary education and university studies, by means of a "pilot project" at a secondary school, as well as to promote Science, Technology, Engineering and Maths (STEM) scientific vocations in young people, with particular emphasis on the female gender. The project will carry out an energetic study at a school developed by university research staff and secondary school students. The aim is to motivate and confirm the qualities of people in STEM teaching, to arouse interest and closeness as well as to promote education in the subject of energy efficiency in buildings
Descargas
Referencias
IDAE, Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía. Gobierno de España. Guía Práctica de la Energía. Consumo eficiente y responsable.
Basque Government. Department of Education, Language Policy and Culture. Basic Education Curriculum. Guidance curriculum that completes Annex II of the Decree on Basic Education. 236/2015 (in Spanish)
Government of Spain. Ministry of Science, Innovation and Universities. SCIENTIFIC WOMEN IN FIGURES 2017. Statistics and indicators of gender (in)equality in scientific training and profession. (In Spanish)
ElHuyar STEM education and STEM careers, a source of inspiration for young people, Elhuyar 2020. STEAM Hezkuntza eta STEM profesioak, gazteak inspiratzeko (in Basque)
https://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/laboratorio-control-calidad-vivienda/
Martín-Garín, A., Millán-García, J. A., Hidalgo-Betanzos, J. M., Hernández-Minguillón, R. J., & Baïri, A. (2020). Airtightness Analysis of the Built Heritage–Field Measurements of Nineteenth Century Buildings through Blower Door Tests. Energies, 13(24), 6727
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
ABE (Advances in Building Education / Innovación Educativa en la Edificación) no aplica cargo alguno a los autores por procesar o publicar un artículo y provee acceso abierto (Open Access) inmediato a su contenido. Todo el contenido está disponible gratuitamente sin cargo para el usuario o su institución. Se permite a los usuarios leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o vincular a los textos completos de los artículos, o utilizarlos para cualquier otro propósito lícito, sin pedir permiso previo del editor o el autor. Esto está de acuerdo con la definición de acceso abierto de la BOAI.
1. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de una Licencia Creative Commons Atribución / No Comercial / No Derivadas 4.0 Internacional (CC BY NC ND) que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría y uso no comercial.
2. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro).
Salvo indicación contraria, todos los contenidos de la edición electrónica se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución “Creative Commons".